Wszystko warto spisać
Może się okazać, że znajdziemy taką firmę, albo osobę zajmującą się sprzątaniem, że nie będziemy mieli najmniejszych problemów z tym, aby się dogadać, a co się z tym wiąże, będziemy mieli wrażenie, że od razu świetnie się zrozumieliśmy. Takie podejście może się jednak okazać zgubne, dlatego tak ważne jest to, abyśmy mogli wszystko od razu spisać i żebyśmy podpisali odpowiednią umowę, która będzie opisywała zakres naszej współpracy.
Na początku objaśnijmy swoje oczekiwania
Na samym początku warto spokojnie usiąść i porozmawiać o wzajemnych oczekiwaniach.
My powinniśmy powiedzieć, czego oczekujemy od sprzątania, co dana osoba powinna sprzątać za każdym razem, co w regularnych odstępach czasu, a także powinniśmy przedstawić proponowaną stawkę. Z drugiej strony powinniśmy się dowiedzieć, co może być wykonane, a czego dana osoba nie będzie w stanie wykonać z naszej listy, jak także powinniśmy usłyszeć, ile pieniędzy oczekuje za swoją pracę. Im więcej szczegółów zostanie tutaj poruszonych, tym większa będzie pewność, że nic ważnego nam nie umknie i będziemy zadowoleni z takiej współpracy.
Podpisanie umowy
Zanim zatrudniona przez nas osoba czy firma, przejdzie do działania i sprzątania naszego obiektu, powinniśmy dopilnować, aby została między nami podpisana umowa. Muszą w niej być zawarte wszystkie wcześniejsze uzgodnienia, tak aby w razie czego nie było wątpliwości, co należało do obowiązków danej osoby, a co też należało do naszych obowiązków. W takiej umowie powinno też być zawarte na jak długi okres zawiązujemy współpracę, tak aby wszystko było od samego początku naprawdę zrozumiałe dla obydwóch stron.
Warto poszukać w internecie wzorów takiej umowy, tak abyśmy wiedzieli, na co powinniśmy zwracać uwagę, co musi się w niej znaleźć. Tylko w ten sposób będziemy mieli pewność, że wszystko zrobiliśmy dokładnie tak jak powinniśmy i że nikt nie będzie mógł nam tutaj zarzucić niczego złego. To ważne, zwłaszcza jeżeli planujemy taką umowę zawrzeć na znacznie dłuższy okres czasu.