Przywiązanie do marki
odblaskowe naklejki na tablice rejestracyjne
Ludzie, którzy kupują kolejny samochód nie zawsze polegają wyłącznie na kryteriach merytorycznych. Czasami sporą rolę odgrywa również stosunek emocjonalny, jakim darzymy konkretną markę. Sentymenty tego rodzaju są szczególnie często spotykane wśród mężczyzn, którzy chcą niejako dochować wierności marce, na którą do tej pory stawiali. Czasami jest tak, że rozstanie z dotychczasowym pojazdem przychodzi im z dużym trudem, albowiem przywykli do niego bardzo.
Sięgając po tę samą markę i czasami ten sam model niejako dają sobie poczucie, że ich ukochane auto jest ciągle z nimi. Zjawisko przywiązania do marki nie jest czymś nadzwyczajnym. Całkiem łatwo spotkać kierowców, którzy przez całe życie poruszali się tylko samochodami od tego jednego, konkretnego producenta i nie wyobrażają sobie, aby można było je zamienić na cokolwiek innego. Dla wytwórców jest to generalnie bardzo dobra informacja, ponieważ mając bazę w postaci wiernych nabywców mogą oni skuteczniej budować swoją pozycję rynkową.
Rośnie także szansa na gwarantowane zyski wynikające z lojalnych zachowań wcześniejszych klientów.